خبرگزاری کار ایران

فرانسوا اولاند در مسکو:

روسیه می‌تواند نقشی عمده و ممتاز در مقابله با داعش در سوریه داشته باشد

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر به مسکو گفت که روسیه می‌تواند نقشی عمده و ممتاز در مبارزه با گروه داعش در سوریه داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، فرانسوا اولاند گفت که یکی از محورهای توافق دو طرف هدف قرار دادن تانکرهایی است که برای داعش نفت می‌فروشند.

این توافق پس از آن صورت می‌گیرد که روسیه هفته گذشته حملات هوایی فرانسه به تاسیسات نفتی در سوریه را اشتباه دانست. فرانسه در پاسخ گفت که این اقدامی «مناسب و لازم در واکنش» به حملات داعش است.

«ایلیا روگاچف» یک مقام وزارت خارجه روسیه به نشریه «کامرسانت» گفته بود:‌ «نمی‌توانیم از چنین اقدام‌هایی حمایت کنیم چون بدون توافق دولت سوریه انجام می‌شود. بمباران تاسیسات نفتی متکی بر دلایل کاملا متفاوتی است و نمی‌توان آنها را با استدلال تدافعی بودن توجیه کرد.»

وی افزود:‌ «برای آنها رئیس‌جمهوری سوریه و داعش دشمنانی یکسان هستند، آنها با این حملات به هر دو آنها صدمه می‌زنند. لطفا متوجه باشید، فرانسه اهداف مشابه در عراق را بمباران نمی‌کند.»

اولاند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «تروریسم دشمن ما است؛ این را می‌دانیم و نامی هم دارد:‌ داعش.»

در دیدار روز پنجشنبه مسکو، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که دو کشور توافق کرده‌اند که گروه‌هایی را که آماده‌اند با «تروریسم» مبارزه کنند، هدف نگیرند.

 

کد خبر : ۳۲۵۴۹۴