خبرگزاری کار ایران

شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایلنا:

هدف اسرائیل از تاسیس دفتر در امارات، کاهش هجمه ناشی از انتفاضه است

موضوع افتتاح دفتر در امارات یکی از راه‌هایی است که اسرائیلی‌ها بتوانند پس از مدتی این مساله را به داخل سایر کشورهای عربی بکشانند و به نوعی می‌توان گفت در این بحث یک طرح و نقشه جدیدی به وجود آمده است.

«حسین شیخ‌الاسلام» سفیر سابق ایران در سوریه در خصوص افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در ابوظبی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: بحث افتتاح دفتر اسرائیل در امارات موضوع تازه‌ای نیست چراکه قبلاً هم چنین دفتری در قطر تاسیس شده بود اما متاسفانه کشورهای پادشاهی، حضور رژیم صهیونیستی یا هر کشوری که از نظر آنها قدرت محسوب می‌شود و می‌توانند به آن تکیه کنند را در کشور خود مجاز می‌دانند.

وی ادامه داد: در این تصمیم‌ها و حتی صدور مجوزهای تاسیس و افتتاح دفاتر در کشورهای عربی هیچ‌وقت نظر مردم مطرح نبوده است و تنها منافع حکومتی اعم از پادشاهی یا هر مدل دیگر در این میان ملاک و ارزش بوده است. چراکه از قدیم الایام کشورهای عربی به نیروهای خارجی تکیه داشته‌اند و هم اکنون هم این ماجرا ادامه دارد. از جهتی دیگر باید این نکته را هم مورد نظر قرار داد که باتوجه به اقدام‌هایی که رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته در قدس و سرزمین‌های اشغالی صورت داده است، در صدد است تا با این حرکت در امارات یک‌سری از نگاه‌ها را از خود دور کند.

شیخ الاسلام با اشاره به طرح اشغال اسرائیلی‌ها در فلسطین بیان کرد: اساس طرح رژیم صهیونیستی بر پایه اشغال طراحی شده است اما باتوجه به مقاومت‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی از سوی فلسطینیان روی داده، این تئوری تا حدود زیادی شکست خورده و موجب عصبانیت اسرائیلی‌ها شده است.لذا موضوع افتتاح دفتر در امارات هم یکی از موضوع‌هایی است تا اسرائیلی‌ها بتوانند پس از مدتی این مساله را به داخل سایر کشورهای عربی بکشانند و به نوعی می‌توان گفت در این بحث یک طرح و نقشه جدیدی به وجود آمده است.

وی در پایان تصریح کرد: یک هم‌پیمانی خاصی میان تل‌آویو و برخی کشورهای عربی منطقه به وجود آمده و هم اکنون هم قصد بر این است که مناسبات و ارتباطات مذکور به بالاترین حد خود برسد تا علاوه بر اهداف اسرائیل، منافع و اهداف کشورهای عربی هم مورد نظر قرار گرفته و تامین شود.

کد خبر : ۳۲۵۷۹۱