خبرگزاری کار ایران

«المیادین» منتشر کرد؛

پیش‌نویس مذاکرات مسقط درباره یمن

منابع خبری جزئیات پیش‌نویس نشست مسقط درباره یمن را که به عنوان مقدمه‌ای برای مذاکرات ژنو آماده شده است، منتشر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن هم‌زمان با تداوم درگیری‌ها و بمباران‌ها در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

دور اول مذاکرات درباره حل این بحران بین «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن و هیات انصارالله و هیات حزب «کنگره مردمی» در مسقط برگزار شد.

طبق اعلام منابع خبری، نشست مسقط پیش‌نویس مذاکرات نشست ژنو که قرار است دوشنبه آینده برگزار شود را محور رایزنی‌ها قرار داده است.

اطلاعات به‌ دست آمده نشان می‌دهد که در این پیش‌نویس از «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به عنوان نماینده دولت مستعفی، «عارف الزوکا» دبیرکل «کنگره ملی» و «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارلله برای حضور در مذاکرات ژنو دعوت خواهد شد. این طرف‌ها نیز هیات‌هایی متشکل از شش عضو و چهار مشاور خواهند داشت و فرستاده سازمان ملل می‌تواند با توافق طرف‌ها، اعضا و مشاوران بیشتری را در این مذاکرات شرکت دهد.

این پیش‌نویس که مبتنی بر دستاوردهای گفت‌وگوهای ملی و قطعنامه ۱۳۲۵ شورای امنیت است، همچنین تصریح می‌کند که هر کدام از این هیات‌ها باید برای گفت‌وگو درباره توافق‌های الزام‌آور دارای اختیارات مطلق باشند.

مسائل اساسی ذکر شده در این پیش‌نویس شامل «نقشه راه بازگشت یمن به انتقال سیاسی، اعتماد‌سازی و مکانیزم اجرایی» است.

کد خبر : ۳۲۵۸۳۲