خبرگزاری کار ایران

برادر شیخ نمر از روحیه بالای وی در زندان خبر داد

برادر «شیخ نمر» اعلام کرد که این روحانی بارز شیعه در عربستان با وجود قریب‌الوقوع بودن اجرای حکم اعدامش، از روحیه‌ای بالا برخوردار است.

به گزارش ایلنا، «جعفر النمر» برادر آیت‌الله «شیخ نمر باقر النمر» به خبرگزاری فرانسه گفت: «شیخ نمر با وجود این‌که گفته می‌‌شود حکم اعدای وی به‌زوی اجرا می‌شود، از روحیه‌ای بالا در زندان برخوردار است.»

جعفر النمر گفت: «(روحیه) وی خوب است، بسیار خوب است، وضعیت جسمانی او نیز خوب است. وی خود را برای هر اتفاقی حتی مرگ آماده کرده است.»

طبق این گزارش، جعفر النمر و شماری از اعضای خانواده وی از جمله مادر او، روز گذشته با آیت‌الله شیخ نمر در زندان «الحائر» در نزدیکی پایتخت عربستان دیدار کردند.

آیت‌الله نمر در ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی به‌ اتهام «ایجاد فتنه طایفه‌ای» و «سرپیچی از اطاعت ادشاه عربستان سعودی» و نیز «تشکیل گروه تروریستی با هدف به قتل رساندن نیروهای امنیتی»، در منطقه «العوامیه» در استان عمدتاً شیعه‌نشین «القطیف» در شرق عربستان بازداشت شد.

از طرف دیگر، روزنامه‌های سعودی هفته گذشته اعلام کردند وزارت کشور عربستان به‌زودی حکم اعدام ۵۲ نفر از جمله تعدادی از شیعیان و چند نفر از اعضای القاعده را اجرا خواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۶۸۸۵