خبرگزاری کار ایران

اشپیگل:

شرکت‌های اروپایی در استفاده از اینترنت به داعش کمک می‌کنند

هیچ گروه تروریستی به خوبی داعش از فضای مجازی اینترنت برای تبلیغ عقاید خود و جذب پیروان، استفاده نمی‌کند و داعش این کار را به کمک شرکت‌های اروپایی انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اشپیگل، شرکت‌های اروپایی به گروه تروریستی داعش در استفاده از اینترنت کمک می‌کنند.

اشپیگل در گزارشی، چگونگی استفاده داعش از اینترنت را بررسی کرده است. این مجله این پرسش را مطرح می‌کند که چطور داعش در منطقه‌ای که تقریبا تمام زیرساخت‌های ارتباطی آن از بین رفته است، به راحتی به فضای مجازی وصل شده و عقاید خود را تبلیغ می‌کند.

بر اساس این گزارش، پاسخ این پرسش در اروپا وجود دارد. شرکت‌های اروپایی این امکان را در اختیار داعش قرار می‌دهند. این‌که این کمک شرکت‌های اروپایی به داعش خواسته یا ناخواسته باشد، هنوز مشخص نیست.

اما اسناد به دست آمده توسط اشپیگل ثابت می‌کند که شرکت‌های اروپایی می‌توانند بدون زحمت زیاد و در مدت زمان کم، دسترسی تروریست‌ها به اینترنت را قطع کنند.

اکنون با داشتن دست‌کم هزار دلار می‌توان در عراق و سوریه با نصب دیش ماهواره، خرید لوازم جانبی و مودم، به اینترنتی فوق سریع دسترسی پیدا کرد.

شرکت‌های اروپایی به دلیل هزینه بالای ساخت ماهواره و قرار دادن آن در مدار زمین، ترجیح می‌دهند چشم خود را به استفاده تروریست‌ها از ماهواره‌های آن‌ها بسته و تنها به درآمد حاصله از ماهواره‌ها فکر کنند.

کد خبر : ۳۲۷۳۷۰