خبرگزاری کار ایران

هشدار رییس‌جمهوری ونزوئلا به ارتش این کشور

باتوجه به اینکه شرایط ونزوئلا بعد از شکست چشمگیر حزب سوسیالیست در انتخابات کنگره همچنان متشنج است، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، برای سران نظامی این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا در جشن پایان سال در کاراکاس به نیروهای نظامی این کشور گفت: «سال آینده شاهد یک زورآزمایی سیاسی میان دولت سوسیالیستی ونزوئلا و دشمنان آن، خواهیم بود.»

مادورو همچنین دستور بازگشت نیروهای ارتشی که در راستای برقراری نظم در طول برگزاری انتخابات، در سراسر کشور مستقر شده بودند، به سربازخانه‌ها را صادر کرد.

پس از پیروزی اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات پارلمانی، همه چشم‌ها خیره به ارتش این کشور است که به صورت سنتی در درگیری‌های سیاسی عمده در ونزوئلا، نقش میانجی را ایفا کرده است.

مادورو عقیده دارد که صدای مخالفت‌هایی که از سوی اپوزیسیون شنیده می‌شود، تکرار مشاجرات دیرینه دشمنان ونزوئلا با سیستم سوسیالیستی آن‌ها است.

هم‌زمان با سخنرانی مادورو برای سربازان ارتش، برخی از اعضای اپوزیسیون در خیابان‌های پایتخت جشن پیروزی به راه انداخته بودند.

اپوزیسیون ونزوئلا برای نخستین بار از زمان پیروزی «هوگو چاوز» در رقابت‌های انتخاباتی ۱۶ سال پیش، در انتخابات پارلمانی اخیر اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد.

کد خبر : ۳۲۹۲۵۶