خبرگزاری کار ایران

اعترافات مهم پسر قذافی درباره ربوده شدن «امام موسی صدر»

پسر دیکتاتور سابق لیبی که اخیرا در لبنان بازداشت شده، اطلاعاتی مهم درباره پرونده ربوده شدن امام موسی صدر فاش کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السفیر، برای اولین بار بعد از 37 سال، یکی از اعضای خانواده «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی، به ربودن امام موسى صدر و «شیخ محمد یعقوب» دوست وی و «عباس بدر الدین» روزنامه‌نگار، اعتراف کرد.

«هانیبال» فرزند معمر قذافی نظام لیبی را مسئول ربودن این3 تن دانست و در برابر دستگاه قضایی لبنان اظهار داشت سرنوشت امام موسی صدر و دوست وی هنوز هم مشخص نیست.

هانیبال قذافی پس از اعتراف به ربودن امام موسی صدر توسط نظام قذافی، از یک شاهد در دادگاه به یک متهم تبدیل شد و به اتهام پنهان کردن اطلاعات و تلاش برای گمراه کردن دادگاه در زمینه پرونده امام موسی صدر و دوست وی بازداشت شد.

طبق این گزارش، هانیبال قذافی به مدت 5 ساعت، اظهاراتی ضد و نقیض در دادگاه بیان کرد و موارد ذیل از اظهارات وی مشخص شد:
اول: اعتراف به مسئولیت پدرش، معمر قذافی در این جنایت، و اینکه در این میان برخی از اعضای خانواده قذافی نیز نقش‌هایی داشته‌اند. هانیبال اعتراف کرد که در اواخر دهه نود سمت مشاور شورای عالی امنیت لیبی را به عهده گرفت که پرونده‌های امنیتی و اطلاعاتی زیادی را پیگیری می‌کرد.

دوم: اعتراف به اینکه امام موسی صدر و دوستش از آن زمان تاکنون هیچگاه خاک لیبی را ترک نکرده‌اند.

سوم: اعتراف به اینکه تعدادی از افسران ارشد اطلاعاتی نظام، از جمله یکی از مسئولان بلندپایه امنیتی، مسئول دروغ‌پردازی درباره سفر امام موسی صدر و همراهانش بود و هانیبال قذافی شخص مشکوکی را که نام موسی صدر را جعل کرده از طرابلس غربی به هتلی در رم انتقال داده است.

چهارم: اعتراف به اینکه امام موسی صدر از محل اقامتش (در زندان یا منزل) در طرابلس غربی، به مکان دیگری انتقال داده شد و در کنار یعقوب و یا بدر الدین در یک مکان نگهداری نمی‌شدند.

پنجم: کشتن امام موسی صدر و دوست وی تاکنون به اثبات نرسیده است، این مسئله زمینه تحقیق را فراهم می‌سازد و احتمالات زیادی را مطرح می‌کند.

ششم: پیگیری این پرونده نیاز به زمان دارد و باید با تحقیقات گذشته نیز مرتبط باشد و مستندات زیادی باید در این زمینه باشد به‌ویژه اینکه در ساعت های اولیه تحقیقات پسر قذافی در دادگاه سخنان ضد و نقیضی مطرح کرد.

هفتم: تلاش وی برای معامله کردن با دادگاه بدین صورت که وی در قبال تماس با سایر شخصیت‌های نظام سابق و پرده برداشتن از حقیقت ربودن امام موسی صدر، آزاد شود.
 

کد خبر : ۳۲۹۹۷۶