خبرگزاری کار ایران

شاهزاده سعودی:

ایران می‌تواند طی ۲۴ ساعت عربستان را نابود کند

یکی از شاهزاده‌های سعودی با هشدار نسبت به ماجراجویی علیه تهران، تأکید کرد در صورتی‌که ریاض ایران را تحریک کند، این کشور می‌تواند عربستان را طی ۲۴ ساعت تخریب کند.

به گزارش ایلنا، «طلال بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی که در آلمان به‌سر می‌برد، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» به برخی موضوع‌ها از جمله به وجود اختلاف در خاندان آل‌سعود درباره یمن و نیز تنش‌های اخیر ایران و عربستان پرداخت.

طلال بن عبدالعزیز گفت که عربستان به این نتیجه رسیده که با تصمیم‌های اشتباه خود وارد یک جنگ فرسایسی علیه یمن شده است و به زودی راه‌حلی را که پیش از جنگ آن را رد می‌کرد، قبول می‌کند.

این شاهزاده سعودی درباره اختلافات کنونی عربستان و ایران، گفت: «ما به هم‌پیمانان خود اعلام کرده‌ایم که با تهدید و تحریک ایران قمار نخواهیم کرد؛ ما نمی‌خواهیم درهای آتش جهنم را به روی خود باز کنیم؛ زیرا ایران یمن نیست و نیروهای ایرانی می‌توانند طی ۲۴ ساعت زیرساخت‌ها و نهادهای نظامی عربستان را نابود کنند.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی نیز روز پنجشنبه در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی «اکونومیست» گفت: «جنگ با ایران آغاز یک فاجعه بزرگ است و هرگز اجازه وقوع آن را نمی‌دهیم.»

کد خبر : ۳۳۶۳۶۹