خبرگزاری کار ایران

شمار شهدای انتفاضه به ۱۶۱ نفر رسید

در جریان درگیری‌های عصر جمعه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه، دو جوان فلسطینی به شهادت رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «اشرف قدرت» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که «محمد عادل ابو زاید» ۱۸ ساله در درگیری‌های روز جمعه با نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه البریج هدف گلوله یک تک تیرانداز اسرائیلی قرار گرفت و شهید شد.

از سوی دیگر، در این درگیری‌ها «محمد مجدی قیطه» جوان ۲۶ ساله فلسطینی نیز به شهادت رسید.

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کرده‌اند که وی از ناحیه شکم هدف تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

شاهدان عینی هم گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در برج‌های نظامی واقع در نوار مرزی شرق غزه به سمت گروهی از جوانان فلسطینی در نزدیکی گورستان شهدا در شرق محله شجاعیه تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی‌ها شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت فلسطینیان کردند که در نتیجه آن تعدادی از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

در درگیری‌های عصر جمعه در نزدیکی منطقه فراحین در شرق خان یونس نیز چندین جوان فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

با شهادت این دو جوان فلسطینی شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به ۱۶۱ نفر رسید. تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر هم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده‌اند.

کد خبر : ۳۳۸۳۱۲