خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل برای اعلام شروط «انصارالله» وارد ریاض شد

نماینده سازمان ملل در امور یمن به عربستان سعودی سفر کرده است تا در دیدار با مسئولان دولت مستعفی یمن شروط جنبش انصارالله برای آزادی مسئولان نظامی وابسته به این دولت را اعلام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، منابع یمنی اعلام کردند که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده سازمان ملل در امور یمن در سفری برنامه‌ریزی نشده وارد ریاض شده و قرار است شروط جنبش انصارالله برای آزادی «محمود الصبیحی» وزیر دفاع دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» را به طرف مقابل ابلاغ کند.

ولد الشیخ که روز جمعه «صنعا» را ترک کرد، قرار است در ریاض همچنین با منصور هادی دیدار کند.

طبق این گزارش، ولد الشیخ در جریان سفر اخیر خود به صنعا، از آزادی «عبدالرزاق الاشول» وزیر آموزش فنی و شغلی و چهار مسئول طرفدار دولت مستعفی خبر داده بود.

نماینده سازمان ملل در هنگام ترک صنعا در گفت‌وگو با رسانه‌های یمنی اعلام کرده بود که مذاکرات مثبت بود و تاریخ مذاکرات بعدی مشخص نشده است ولی ما خواهان اجرای نتایج مذاکرات قبل در سوئیس، هستیم.

این مقام سازمان ملل با تقدیر از جنبش انصارالله به دلیل تلاش برای ایجاد اعتماد متقابل، عنوان کرد با انصارالله برای اعزام هیاتی از سازمان ملل به یمن برای دیدار از «تعز» و برخی استان‌ها و کمک‌رسانی به ساکنان آن توافق کرده‌اند.

کد خبر : ۳۳۸۴۵۴