خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل اعلام کرد:

کشته شدن ۱۹هزار غیرنظامی طی ۲ سال اخیر در عراق

سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از آنچه که آن را «تلفات انسانی وحشتناک» در عراق خوانده است، اعلام کرد طی دو سال گذشته حدود ۱۹ هزار غیرنظامی در این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه، گروه امدادرسانی سازمان ملل در امور عراق و کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان در گزارشی مشترک اعلام کردند از ژانویه ۲۰۱۴ تا اکتبر ۲۰۱۵، ۱۸۸۰۲ غیرنظامی در عراق کشته و ۳۶۲۴۵ تن دیگر مجروح شده‌اند.

این آمار «نسبی» است و فقط قربانیان خشونت را در بر می‌گیرد. در مورد افرادی که بر اثر کمبودهای دارویی و غذایی جان باخته‌اند آماری منتشر نشده است.

در مدت ‌زمان یادشده حدود ۳، ۲ میلیون نفر نیز در داخل کشور عراق ناچار به ترک محل سکونت خود شده‌اند. به گزارش سازمان ملل، بیش از یک میلیون تن از این آوارگان کودک هستند.

این گزارش همچنین ذکر کرده است که گروه تروریستی داعش تنها در عراق حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را به عنوان برده در اختیار گرفته است. اکثریت این افراد را زنان و کودکان، به‌ویژه ایزدی‌ها تشکیل می‌دهند.

در گزارش یادشده همچنین آمده است که در مناطق تحت اشغال داعش، که بعدا به دست نیروهای دولتی افتاده‌اند، گورهای دسته‌جمعی کشف شده‌اند. تنها در یکی از این قبر‌ها ۳۷۷ جسد پیدا شده است.

کد خبر : ۳۳۹۷۷۸