خبرگزاری کار ایران

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

هیچ کشوری مایل به اعزام نیرو به سوریه نیست

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اعلام اینکه مسئله اعزام نیروی زمینی خارجی به سوریه در محافل بین المللی مطرح نیست، تصریح کرد هیچ کشوری تمایل به اعزام نیرو به سوریه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز سه‌شنبه در اظهاراتی از کسانی که در حال حاضر از ضرورت کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سخن می‌گویند، به شدت انتقاد کرد و آنها را تحریک کنندگان توصیف کرد.

چورکین خاطرنشان کرد که قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل و نشست‌های وین به این موضوع اشاره‌ای نکردند؛ چرا که همه ضرورت آغاز مذاکرات را قبول دارند بنابراین سرنوشت اسد در هر صورت در این مذاکرات بررسی خواهد شد؛ چراکه مخالفان درباره این مسئله سخن می‌گویند.

وی تأکید کرد: در محافل بین‌المللی بحث اعزام نیروهای زمینی خارجی به سوریه مطرح نیست. بعضی گفته‌ها حاکی است که در حال حاضر شمار محدودی از مستشاران نظامی آمریکا در سوریه مستقر هستند.  به عقیده من هیچ کشوری تمایل به اعزام نیروی زمینی به سوریه را ندارند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: نمایندگان تهران و ریاض به «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمانت داده‌اند که بحران بین ایران و عربستان سعودی تحت هیچ شرایطی بر روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاثیری نمی‌گذارد.

کد خبر : ۳۳۹۹۴۷