خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

ایران هرگز در امور داخلی و انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان دخالت نکرده است

دبیرکل حزب الله لبنان هرگونه دخالت ایران در امور داخلی و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در لبنان را رد کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن نصرالله در گفت‌گوی تلویزیونی خود با شبکه المنار درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد ولی مهمترین بحثی کهبه ان پرداخت تاکید بر عدم دخالت ایران در امور داخلی و همچنین پرونده ریاست جمهوری در این کشور بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای صحبت‌های خود با محکوم کردن انفجار امروز در مسجد امام‌رضا(ع) در استان الاحساء عربستان اظهار کرد: از خداوند می‌‌خواهیم تا شهدا را مورد رحمت و به مجروحان شفای عاجل عنایت کند.

وی در ادامه شهادت 7 تن از نیروهای شاخه عزالدین قسام را که در جریان ریزش یک تونل در غزه جان خود را از دست دادند تسلیت گفت و برای خانواده آنها طلب صبر کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به توافق گروه‌های سیاسی در لبنان متذکر شد: از توافق‌های صورت گرفته خرسندیم و خوشحالیم دولت لبنان دوباره فعال شده که به تلاش‌های گروه‌های سیاسی و بخصوص آقای نبیه بری(رئیس پارلمان لبنان)  ارج می‌گذاریم. البته پرونده ریاست جمهوری لبنان به کاری خارج از فعالیت رسانه‌ای نیازمند است.

سید حسن نصرالله همچنین درباره دخالت ایران در لبنان هم گفت: از دوستان خود در پاریس بپرسید آیا حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در دیدار با مقام‌های ایتالیایی و فرانسوی پرونده لبنان را مطرح کرد یا این آنها بودند که در این‌باره آغازگر سخن بودند.

وی همچنین متذکر شد: حتی ایران در مذاکرات 1+5 هم پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان را روی میز مذاکرات نگذاشت. ایران تاکنون 35 انتخابات برگزار کرده و حتی دوران 8 سال جنگ تحمیلی که مورد حمایت آمریکا و سعودی‌ها بود، ایران انتخابات برگزار کرد.

دبیرکل حزب الله در ادامه خاطرنشان کرد: برخی اعضای گروه 14 مارس و همپیمانان آل‌سعود در لبنان همواره این ادعاها را مطرح می‌کنند تا شکست‌های خود و اربابان منطقه‌ای خود را پنهان سازند.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: ایران هرگز در امور داخلی لبنان از جمله پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری حتی در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 استفاده نکرد. اگر کسی ادعایی در این زمینه دارد باید مدارک خود را ارائه کند.

کد خبر : ۳۴۲۴۰۳