خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها؛

کلینتون و ترامپ کاندیداهای پیشتاز انتخابات آمریکا هستند

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۷۸۴

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ در ایالت «آیووا» حاکی از آن است که «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخاباتی نسبت به رقبای خود در حزب‌های دموکرات و جمهوری‌خواه پیشی گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ در جریان نظرسنجی‌ها از رقبای خود در حزب جمهوری‌خواه پیشی گرفته و موفق به کسب 28 درصد آرا شده است.

«تد کروز» سناتور ایالت «تگزاس» و کاندیدای دیگر جمهوری‌خواه با کسب 23 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

«مارکو ربیو» سناتور ایالت «فلوریدا» با کسب 15 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد و «بن کارسون» جراح بازنشسته نیز 10 درصد آرا را کسب کرده و در رتبه بعدی قرار گرفته است.

در اردوگاه دموکرات‌ها نیز هیلاری کلینتون با کسب 45 درصد آرا کاندیدای پیشتاز است و «برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» با 42 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار دارد.

باقی کاندیداهای دموکرات با فاصله زیادی از کلینتون و سندرز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

نتایج این نظرسنجی در آستانه نخستین رای‌گیری برای انتخاب کاندیداهای نهایی دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالت آیووا صورت می‌گیرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای ماه نوامبر آینده برنامه‌ریزی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز