خبرگزاری کار ایران

استقبال کاخ سفید از اعلام آمادگی عربستان سعودی برای جنگ در سوریه

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، واشنگتن از موضع متحدان خود در عربستان سعودی برای تقویت مشارکت در مبارزه با داعش در چارچوب عملیات ائتلاف آمریکایی، استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید از اعلام آمادگی عربستان سعودی برای مشارکت در عملیات زمینی علیه داعش در سوریه، استقبال کرد.

ارنست تصریح کرد، عربستان موضع خود را روز پنجشنبه در واکنش به درخواست «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از متحدان ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای تقویت مشارکت در مبارزه با این گروه تروریستی، اعلام کرد.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «تأکید می‌کنیم که از اعلام موضع متحدان خود در عربستان مبنی بر آمادگی برای افزایش تعهدات نظامی برای این اقدام استقبال می‌کنیم.»

وی در عین حال گفت: «مشخص نیست که آیا این پیشنهاد عربستان به معنی اعزام گسترده نیروهای زمینی است یا استقرار نیروهای عملیات ویژه.»

طبق این گزارش، «احمد العسیری» سخنگوی ارتش عربستان سعودی، روز پنجشنبه، اعلام کرد ریاض آماده است برای نبرد با گروه داعش، نیروی زمینی به سوریه اعزام کند. البته این مقام سعودی، اعزام نیرو را منوط به موافقت رهبران ائتلاف ضد داعش، برای انجام عملیات زمینی در سوریه کرده بود.

کد خبر : ۳۴۴۵۶۴