خبرگزاری کار ایران

آمریکا و روسیه «مکانیزم نظارتی بر آتش‌بس سوریه» ایجاد می‌کنند

وزیران خارجه آمریکا و روسیه توافق کردند بر تلاش‌های خود برای ایجاد ساز و کاری نظارتی بر آتش‌بس سوریه، برای ایجاد این اطمینان که عملیات در آن کشور تنها علیه «داعش» و «جبهه‌النصره» است، بیافزایند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در واشنگتن اعلام کرد که او و همتای روسی‌اش «سرگئی لاوروف»، هر دو معتقد هستند که در مورد ادعاهای مختلف مربوط به نقض آتش‌بس، بحث نکنند، بلکه اقدامات نظارتی خود را افزایش دهند.

 کری که همراه وزیر خارجه آلمان در کنفرانی خبری حضور داشت، تصریح کرد، گروهی در ژنو و امان در مورد گزارش‌های مربوط به نقض آتش‌بس تحقیق می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما هر ادعایی در مورد نقض آتش‌بس را زیر ذره‌بین می‌گیریم و بیش از گذشته همکاری می‌کنیم تا ساز و کاری ایجاد شود که تضمین کند هر عملیاتی، تنها علیه داعش و جبهه‌النصره است.»

آمریکا و روسیه در اوایل اسفند ماه بر سر آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند و این آتش‌بس از بامداد هشتم اسفند ماه آغاز شده‌است. این آتش‌بس، دو گروه «داعش» و «جبهه‌النصره» که از منظر سازمان ملل تروریستی هستند را در بر نمی‌گیرد.

 

کد خبر : ۳۵۱۷۸۶