خبرگزاری کار ایران

شورای همکاری خلیج‌فارس چهارشنبه تحولات منطقه را بررسی می‌کند

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، چهارشنبه صد وسی و هشتمین نشست وزارتی خود را در دبیرخانه این شورا در ریاض به ریاست وزیر خارجه عربستان برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، «عبداللطیف بن زاشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا، روز چهارشنبه صد وسی و هشتمین نشست وزارتی خود را در دبیرخانه شورای همکاری در ریاض به ریاست «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی برگزار می‌کنند.

الزیانی تصریح کرد وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری، روز چهارشنبه اقدام‌های انجام شده در چارچوب قطعنامه‌های این شورا، تقویت همکاری‌های مشترک کشورهای عضو، اقدام‌های صورت گرفته در زمینه همکاری بین کشورهای عضو و نیز راه‌های توسعه این همکاری‌ها را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی افزود، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری همچنین در این نشست، یادداشت‌ها و گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیته‌های وزارتی و دبیرخانه، موضوعات مربوط به روابط میان اعضای شورا و برخی تشکل‌های بین‌المللی در چارچوب گفت‌وگوها و مشارکت‌های استراتژیک و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، آخرین تحولات امنیتی و منطقه از جمله اوضاع سوریه، لیبی و عراق را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

کد خبر : ۳۵۳۵۵۷