خبرگزاری کار ایران

«مقتدا صدر» مخالفت خود با بیانیه نشست کربلا را اعلام کرد

رهبر جریان «صدر» عراق اعلام کرد بیانیه پایانی نشست ائتلاف ملی که در کربلای معلی با هدف ارائه نقشه راهی برای اصلاحات فراگیر تشکیل شد، نماینده مواضع وی نیست و بدون حضور او تنظیم شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از البیان، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق موضع خود را در خصوص نشستی که یکشنبه گذشته با حضور وی و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور و نیز سران «ائتلاف ملی» تشکیل و در پایان آن بیانیه‌ای صادر شد، اعلام کرد.

صدر با صدور بیانیه‌ای کاملا متناقض با بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق درباره نشست روز یکشنبه، اعلام کرد که بیانیه پایانی این نشست نماینده مواضع و خواسته‌های وی نیست و در غیاب او و «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلا تنظیم شده است.

مقتدی صدر در بیانیه خود با «بی‌نتیجه خواندن» نشست کربلا، از فراکسیون «الاحرار» خواسته است حضورش در نشست‌های ائتلاف ملی را به حال تعلیق درآورد.

وی با تأکید بر شایستگی تظاهرات و اعتراض‌ها و اینکه صدای مردم بالا‌تر از صدای دولت است و دولت باید از تظاهرکنندگان حمایت کند، گفت: «در غیر این صورت مجبور می‌شویم خودمان از آن‌ها حمایت کنیم.»

رهبر جریان صدر عراق گرایش دولت العبادی را «مخرب» توصیف کرد و هشدار داد: «در صورتی‌که العبادی از فرصت کنونی به نحو مطلوب استفاده نکند، ضرر خواهد کرد.»

طبق این گزارش، نخست‌وزیر عراق، یکشنبه گذشته در کربلا با سران ائتلاف ملی دیدار و نقشه راه اصلاحات فراگیر خود را در آن مطرح کرد.

در پایان این نشست، تلویزیون «العراقیه» گزارش داد، ائتلاف ملی در نشست مذکور بر «موضع خود مبنی بر حمایت از اصلاحات و تعدیل کابینه که نخست‌وزیر خواستار آن شده است، تأکید کرد.»

 

کد خبر : ۳۵۳۹۰۳