خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

من مقصر ظهور ترامپ نیستم

رئیس جمهوری آمریکا گفت که کسی نباید وی را به علت پیشتازی «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آینده سرزنش کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، «باراک اوباما» گفت که جمهوری خواهان من را برای بسیاری مسائل سرزنش کرده‌اند اما اینکه من را برای ظهور ترامپ سرزنش کنند، توجیه ناپذیر است.

اوباما که در حین مراسم رسمی استقبال از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا سخنرانی می کرد، همچنین گفت هدف وی «وحدت» در آمریکا است.

با وجود انتقادهای فراوان رهبران جمهوری‌خواهان از دونالد ترامپ، وی در رقابت‌های دورن حزبی جمهوری‌خواهان با فاصله زیاد نسبت به رقبایش پیشتاز است.

سخنان اوباما، در واکنش به انتقادهای اخیر جمهوریخواهان طرح شد که عملکرد وی و دولتش را زمینه‌ساز «قطبی شدن» جامعه آمریکا دانسته‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به جمهوری‌خواهان توصیه کرده «به جای جنگ با ترامپ، وی را در آغوش خود پذیرا شوند».

در همین حال، روز پنجشنبه، «بن کارسن» پزشک بازنشسته جمهوری‌خواه که تا هفته گذشته در کاراز رقابت‌های این حزب بود، گفته است که از دونالد ترامپ حمایت می‌کند.

کارسن که در آغاز انتخابات ایالتی میان نامزدهای متعدد جمهوری‌خواه، برای چند هفته در صدر نظرسنجی‌ها قرار گرفته بود، پس از کسب نتایج ضعیف در رای گیری‌های ایالتی، از کاندیداتوری انصراف داد.

در تحولی دیگر، گزارش شده مردی که در یکی از راهپیماهایی‌های انتخاباتی دونالد ترامپ به یک معترض او حمله کرده، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، «جان فرانکلین مک‌گرو» ۷۸ ساله، متهم است روز گذشته در جریان راهپیمایی انتخاباتی دونالد ترامپ در شهر «فایت‌ویل» ایالت کارولینای شمالی به یک معترض و مخالف ترامپ حمله کرده است.

 

کد خبر : ۳۵۴۶۶۰