خبرگزاری کار ایران

منابع اطلاعاتی فرانسه و بلژیک:

مهاجم بروکسل، سازنده بمب حملات پاریس بود

در حالی‌که حملات اخیر بروکسل باعث انتقاد از ضعف در همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی اروپائی‌ها شده، گفته می‌شود یکی از مهاجمان حملات اخیر بروکسل، سازنده بمب‌های مورد استفاده در حملات ماه نوامبر در پاریس بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، منابع اطلاعاتی فرانسه و بلژیک گزارش داده‌‌اند که بررسی آثار دی‌ان‌ای یافت شده بر جلیقه‌های انتحاری در حملات پاریس نشان می‌دهد که «نجم عشراوی» که به ظن ارتباط با انفجارهای مرگبار روز سه‌شنبه در پایتخت بلژیک تحت تعقیب است، در ساختن بمب‌های به کار رفته در عملیات پاریس دست داشته است.

به گزارش رسانه‌های بلژیک، نجم عشراوی ٢٤ ساله، یکی از افرادی است که در انفجارهای فرودگاه بروکسل در روز سه‌شنبه این هفته دست داشت اما زنده مانده و متواری شده است.

انفجارهای بروکسل چند روز پس از آن روی داد که پلیس بلژیک در یک عملیات گسترده و درگیری مسلحانه، «صلاح عبدالسلام» شهروند این کشور را که در ارتباط با حملات پاریس تحت تعقیب بود در بروکسل دستگیر کرد.

هنوز هویت نجم عشراوی به عنوان یکی از مهاجمان حملات بروکسل رسما تایید نشده و منابع رسمی تنها اعلام کرده‌اند که در حال حاضر، عملیات گسترده‌ای برای یافتن «یکی از مهاجمان حملات بروکسل» در جریان است. با اینهمه، رسانه‌های بلژیک گفته‌اند که وی یکی از سه نفری بوده که در انفجار در فرودگاه دست داشت.

صبح سه‌شنبه گذشته، انفجارهایی در فرودگاه و همچنین یک خط مترو بروکسل روی داد که به گفته منابع دولتی آن کشور، ٣١ کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت. وضعیت جسمی بیش از ۶۰ نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

مقام‌های بلژیک گفته‌اند که شهروندانی از ۴۰ کشور جهان در میان کشته‌شدگان و زخمی های حملات بروکسل هستند هر چند به دلیل شدت انفجار به خصوص در خط مترو، هنوز هویت همه کشته‌شدگان مشخص نشده است.

 

 

 

کد خبر : ۳۵۶۹۲۲