خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه مصر:

نیاز به تحرک جدی در زمینه مساله فلسطین احساس می‌شود

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که به دلیل رکود طولانی‌مدت در زمینه روند سازش و فقدان چشم‌انداز روشن و امیدوار کننده برای فلسطینیان و از طرف دیگر، تداوم مانع تراشی‌های رژیم صهیونیستی بر سر راه تحقق راهکار تشکیل دو کشور، نیاز به تحرک جدی در زمینه مساله فلسطین احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «احمد ابو زید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر خاطر نشان کرد که فرانسه در حال حاضر تماس‌هایی را با برخی کشورها برقرار کرده است تا زمینه برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح فراهم شود و فرستاده‌ای از سوی این کشور مسئول هماهنگی برای برگزاری این کنفرانس است.

وی افزود که هنوز نسخه نهایی این طرح آماده نشده است، اما موضوع اصلی آن ایجاد مجموعه‌ای بین‌المللی برای حمایت از مساله فلسطین است و قرار است پس از آن نشست‌های مقدماتی با مشارکت طرف‌های بین‌المللی و بدون حضور طرفین فلسطینی و صهیونیستی برگزار شود و در نهایت کنفرانس بین‌المللی صلح با مشارکت این دو طرف در تابستان آینده برگزار شود.

  ابو زید خاطر نشان کرد که در همین حال، کمیته چهارجانبه بین‌المللی نیز تلاش‌هایی را برای انتشار گزارش جدید درباره تلاش‌ها و طرح‌های خود در زمینه احیای روند سازش آغاز کرده است و به موازات آن آمریکا نیز طرح‌هایی را برای حل مساله فلسطین آماده می‌کند.

 

کد خبر : ۳۵۷۲۳۷