خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آذربایجان:

ارمنستان با شلیک توپ‌های سنگین آتش بس را نقض کرد

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان ۱۲۱ بار مواضع نیروهای آذربایجان را بمباران کرده است؛ این بمباران توسط توپ‌های سنگین صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان امروز-دوشنبه- گزارش داد که نیروهای مسلح ارمنستان ۱۲۱ بار مواضع آذربایجان را بمباران کرده‌اند.

 «واقف درگاهی» سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار «ریا نووستی» گفت که ارمنستان توپ‌های سنگین شامل توپ‌های ۶۰، ۸۲ و ۱۲۰ میلیمتری شلیک کرد. در ۲۴ ساعت گذشته آتش‌بس ۱۲۱ مرتبه نقض شده است. اوضاع تحت کنترل نیروهای مسلح آذربایجان باقی مانده است. ارتش آذربایجان در حال کنترل منطقه‌ای است که شنبه گذشته آزاد شد.

در تاریخ دوم آوریل، آذربایجان و ارمنستان از تشدید درگیری در منطقه کوهستانی مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ خبر دادند. دو طرف یکدیگر را به نقض توافقنامه آتش‌بس که در سال ۱۹۹۴ منعقد شده بود، متهم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان افزود که سه سرباز این کشور در خط مقدم جنگ در منطقه کوهستانی ناگورنو-قره باغ در جریان درگیری‌های شبانه با نیروهای مسلح ارمنستان کشته شدند.

 وی در این‌باره گفت: «نیروهای مسلح ارمنستان با هدف برگرداندن کنترل خود بر مناطق آزاد شده، به مناطق آگدرینسک، تر‌تر و خوجاندونسکو-فضولی حمله کردند. در نتیجه این مناقشه، ارتش آذربایجان متحما تلفات و خسارت‌هایی شده است و سه سرباز کشته شده‌اند.»

درگیری‌ها در منطقه ناگورنو-قره‌باغ در سال ۱۹۸۸ میلادی و زمانی که منطقه خودگردان تحت سلطه ارمنستان به دنبال جدایی از جمهوری سوسیالیستی آذربایجان بود، آغاز شد. این درگیری پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ صورت گرفت. درگیری طرفین در سپتامبر سال ۲۰۱۵ تشدید شد و هر کدام از طرفین، دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کردند.

 

کد خبر : ۳۵۸۵۹۹