خبرگزاری کار ایران

انصارالله:

درباره تداوم آتش‌بس در مرزهای مشترک با عربستان توافق کردیم

سخنگوی جنبش انصارالله از توافق بر سر تداوم آتش‌بس در طول نوار مرزی یمن با عربستان و توقف اقدام‌های خصمانه در برخی استان‌ها و محورهای جنگ داخلی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» منتشر شد، اعلام کرد: «توافق با ادامه آتش‌بس در طول نوار مرزی یمن با عربستان و توقف درگیری‌ها در برخی استان‌ها و جبهه‌های داخلی در راستای تفاهم‌های اولیه‌ای حاصل شده است که به توقف کامل اقدام‌های نظامی در یمن و گشودن افق‌های روشن برای ورود به مذاکرات سیاسی یمنی ــ یمنی کمک می‌کند، این مذاکرات قرار است با نظارت سازمان ملل متحد در کویت برگزار شود.»

عبدالسلام افزود، آتش‌بس در نوار مرزی شامل محور «میدی» از توابع استان «حجه» در شمال غربی یمن نیز خواهد شد. توافق قبلی بین انصارالله و عربستان سعودی این جبهه را شامل نمی‌شد.

سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد، توقف کامل اقدام‌های نظامی در برخی استان‌ها، نخستین گام و همزمان با پایان تشدید درگیری‎ها در باقی محورها است که در نهایت به متوقف شدن کامل جنگ منتهی می‌شود.

وی همچنین از حصول توافق در پرونده مفقودان و اسرای طرفین و جمع‌آوری بیانیه‌ها درباره آنها خبر داد.

عبدالسلام زمان اجرای آتش‌بس و توقف درگیری‌های خصمانه را اعلام نکرده‌، این در حالی است که به موعد آتش‌بس اعلام شده توسط سازمان ملل تنها چهار روز مانده است.

کد خبر : ۳۵۹۲۰۲