خبرگزاری کار ایران

مقام‌های باکو:

ارمنستان علیه مواضع آذربایجان از مهمات سنگین استفاده می‌کند

وزارت دفاع آذربایجان امروز-شنبه- اعلام کرد که ارمنستان علیه مواضع آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ از سلاح های مختلفی از جمله خمپاره‌انداز استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که ارتش ارمنستان در جریان مناقشات منطقه جدایی‌طلب ناگورنو-قره باغ از خمپاره‌انداز، نارنجک‌انداز  و مسلسل‌های سنگین استفاده می‌کند.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان از خمپاره‌اندازهای 60 میلیمتری، نارنجک‌انداز و مسلسل‌های سنگین در شلیک به مواضع آذربایجان در مسیر ارتباطی قره باغ استفاده می‌کند.

وزارت دفاع جمهوری خودمختار ناگورنو-قره باغ اعلام کرد که در عین حال آذربایجان نیز متقابلاً اقدام به شلیک خمپاره کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که پس از توقف موقت جنگ برای جمع‌آوری اجساد کشته‌ها،  آذربایجان مجدداً در طول شب مجبور به نقض آتش‌بس در مسیر ارتباطی با استفاده از خمپاره‌اندازهای 60 میلیمتری شد.

آذربایجان جمهوری خودمختار ناگورنو-قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد.

درگیری در ناگورنو-قره باغ با وجود توافق آتش‌بسی که روز سه‌شنبه صورت گرفت، در روزهای گذشته همچنان ادامه داشته است.

این خشونت‌ها در ناگورنو-قره باغ امروز- شنبه- به اوج خود رسید. باکو و ایروان یکدیگر را به تشدید خصومت‌هایی  که منجر به مرگ افراد در هر دو طرف شده است، متهم می‌کنند.

درگیری در منطقه ناگورنو-قره باغ از سال 1988 میلادی و زمانی که این منطقه خودمختار به دنبال جدایی از جمهوری  آذربایجان (پیش از فروپاشی شوروی در سال 1991 ) بود، آغاز شد. ، طرفین درگیر درباره پایان خصومت‌ها در سال 1994 به توافق رسیده بودند.

 

 

 

کد خبر : ۳۵۹۸۷۰