خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر انگلیس برگه مالیاتی و فهرست درآمدهای خود را منتشر کرد

نخست‌وزیر انگلیس، برگه مالیاتی و فهرست درآمدهای خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس این اسناد، نخست‌وزیر انگلیس در سال مالیاتی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ کمی بیش از ۲۰۰ هزار پوند درآمد داشته و حدود ۷۶ هزار پوند هم مالیات پرداخت کرده است.

انتشار عمومی مدارک مالیاتی کامرون پس از آن صورت گرفت که وی روز شنبه در نشست حزب محافظه‌کار گفت که باید در مقابل جنجال‌های مربوط به مسائل مالی‌اش «بهتر» عمل می‌کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین دستور تشکیل ستادی جدید برای تحقیق در مورد اتهام‌های فرار مالیاتی را صادر کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرده هفته خوبی نداشته است.

در اسناد برگه مالیاتی کامرون آمده است که وی در سال مالیاتی گذشته، ۲۰۰ هزار و ۳۰۷ پوند درآمد داشته و در برابر ۷۵ هزار و ۸۹۸ پوند مالیات پرداخت کرده است.

وی علاوه بر ۱۴۲ هزار و پانصد پوند حقوق نخست‌وزیری در سال مالیاتی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ حدود ۴۷ هزار پوند هم از محل سهام پنجاه درصدی‌اش در ملک خانواده‌ای خود در «ناتینگ هیل» به دست آورده است.

در پی افشای اسناد مربوط به سابقه فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری پدر دیوید کامرون در گریزگاه‌های مالیاتی، فشار بر کامرون برای انتشار جزئیات وضعیت مالیاتی خود و اعضای خانواده‌اش افزایش یافته بود.

دفتر نخست وزیر بریتانیا پیشتر اعلام کرد که «هیچ بنیاد یا صندوق سرمایه‌گذاری در گریزگاه های مالیاتی» وجود ندارد که کامرون یا بستگان درجه یک وی «در آینده» از آنها نفع ببرند.

مقام‌های حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت انگلیس اعلام کرده است که هنوز ابهام باقی است و از نخست‌وزیر خواسته بود جزئیات فرم‌های مالیاتی خود را منتشر کند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر گفته بود که کامرون افکار عمومی را در مورد مسائل مالی‌اش منحرف کرده و «اعتماد مردم از او سلب شده است.»

بررسی اسنادی موسوم به «اسناد پاناما» که اخیرا منتشر شده نشان داده بود که «ایان کامرون» پدر نخست‌وزیر انگلیس از مشتریان شرکت پانامایی موساک فونسکا بوده و پس از تأسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری، از روش‌های پنهانکارانه، اما قانونی، برای فعالیت در گریزگاه‌های مالیاتی استفاده می‌کرده است.

به عقیده ناظران، اگر چه انتشار جزئیات درآمد و پرداخت مالیات کامرون احتمالا در روزهای آینده همچنان در صدر اخبار انگلیس قرار خواهد گرفت، اما کامرون انتشار این اسناد را بهترین راه برای عبور از بحران فعلی تشخیص داده است.

هم‌زمان با گردهمایی حزب محافظه‌کار، اعتراض‌هایی در مخالفت با پرداخت‌های مالیاتی کامرون در بیرون محل برگزاری این گردهمایی برگزار شد.

معترضان خواستار برکناری کامرون شدند.

 

کد خبر : ۳۶۰۰۳۶