خبرگزاری کار ایران

سئول:

افسر ارشد کره شمالی به کره جنوبی پناهنده شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۶۴۱

مقام‌های کره‌جنوبی پس از افشای فرار 13 کارگر کره‌شمالی، اعلام کردند که یک افسر ارتش این کشور نیز به سئول فرار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های سئول امروز -دوشنبه- اعلام کردند، یک سرهنگ از سازمان جاسوسی ارتش کره‌شمالی  به دنبال فرار غیرعادی مقام‌های ارشد کره‌شمالی در سال گذشته به کره جنوبی فرار کرده است.

اعلام فرار این افسر نظامی، سه روز پس از آن که سئول مساله فرار 13  کارگر کره‌شمالی را فاش کرده بود، اتفاق افتاد. این 13 نفر که در رستورانی در یک کشور خارجی کار می کردند، به کره‌جنوبی فرار کرده‌اند.

این بزرگ‌ترین گروه شهروندان کره‌شمالی است که از زمانی است که «کیم جانگ اون»  رهبر جوان این کشور، قدرت را در سال 2011 به دست گرفته است، اقدام به فرار می‌کنند. رسانه‌های کره‌جنوبی اعلام کردند که این رستوران در شهر «نینگبو» در شرق چین  قرار داشته‌است.

پناهندگی تلخ‌ترین و بدترین منبع مشاجره میان دو کره رقیب است. حقوق‌دانان معتقدند  اعلامیه‌های مربوط به فرارها تلاشی است که توسط دولت محافظه‌کار «پارک گئون های» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای جمع‌آوری آرا «علیه پیونگ‌یانگ» در انتخابات پارلمانی این هفته صورت گرفته‌ است. اما دولت کره جنوبی این مساله را انکار کرده است.

بیش از 29 هزار نفر از شهروندان کره شمالی پس از پایان جنگ 1950-1953 دو کره، با توجه به وضعیت دولت کره‌جنوبی به این کشور پناهنده شده‌اند. بسیاری از پناهندگان  ادعا کرده‌اند که تصمیم داشتند از «فقر و خشونت  نظام سیاسی کره‌شمالی» فرار کنند.  پیونگ یانگ، سئول را به تحریک شهروندان کره شمالی به فرار متهم می‌کند.

اعلام این فرارها  هم‌زمان با خشمی که پیونگ یانگ از رزمایش نظامی سالانه کره جنوبی-آمریکا دارد، تهدیدی برای روابط دو کره است.  

کره‌شمالی این رزمایش نظامی را تمرینی برای حمله این کشور می‌داند. کره‌شمالی تعدادی موشک و توپ را برای نشان دادن اعتراض خود به این رزمایش نظامی به دریا پرتاب کرده است.

مقام‌های کره‌جنوبی گفته‌اند که مساله فرار کارگران رستوران را به این دلیل فاش کردند که مساله‌ای غیرمعمول بوده است. همچنین موج فرارها پس از آن‌که سازمان ملل  به دلیل آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک توسط کره‌شمالی، تحریم‌های شدیدی را علیه پیونگ‌یانگ اعمال کرد، اتفاق افتاده است.

این مقام‌ها گفته‌اند که به دنبال گزارش‌های خبری درباره دو نفر از شهروندان فراری کره‌شمالی با درخواست پناهندگی آن دو موافقت شده‌‌است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز