خبرگزاری کار ایران

طالبان آغاز «حملات بهاری» در افغانستان را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۹۲۳

طالبان امروز-سه شنبه- آغاز حملات سالانه خود موسوم به «حملات بهاری» در افغانستان علیه نیروهای امنیتی افغانستانی و آمریکایی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، طالبان حملات سال جاری را به یادبود «ملا عمر» رهبر این گروه شبه‌نظامی که مرگ وی در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد و تابستان گذشته اعلام شد، «عملیات عمری» نام‌گذاری کرد.

حملات بهاری ساعت پنج صبح امروز به وقت محلی آغاز شده‌ است.

این گروه شبه‌نظامی اعلام کرده است که فصل بهار زمانی است که آنها مجدداً عملیات خود را آغاز خواهند کرد.

طالبان همچنین اعلام کرده است که این عملیات، سطح وسیعی از حملات علیه مواضع اقتصادی در سراسر کشور را دربر خواهد گرفت. این عملیات شامل حملات انتحاری و حملات تاکتیکی علیه نیروهای دولتی افغانستان و ترور فرمانده‌ان بلندپایه در مراکز شهری خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که در جریان عملیات بهاری تمام قدرت گروه برای کاهش روحیه نیر‌وهای مسلح خارجی به کار بسته خواهد شد.

نیروهای کمکی تامین امنیت بین‌المللی ناتو به رهبری آمریکاٰ، پیش از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی رسماً به ماموریت نظامی مشترک خود در افغانستان پایان دادند.  برنامه کنونی ایالات متحده آمریکا پایان حضور نظامی خود در افغانستان و همچنین پایان‌ دادن به کار پایگاه‌های باقی‌مانده آمریکا در این کشور تا دسامبر ۲۰۱۶ است.

طالبان که در دهه ۱۹۹۰ تشکیل شد، به دلیل حملات تروریستی متعدد علیه مقام‌ها و غیرنظامیان در هر دو کشور شناخته شده است.

حملات سال گذشته طالبان در استان بدخشان در شمال شرق کشور متمرکز شده بود و تخمین زده شد که بیش از ۱۱ هزار غیرنظامی در اثر این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز