خبرگزاری کار ایران

انفجار در ترکیه ۴۸ کشته و زخمی بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۹۵۰

دادستان ترکیه امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که حداقل یک نظامی در انفجار در نزدیکی ژاندارمری این کشور کشته شده و ۴۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اواخر روز دوشنبه رسانه‌ها اعلام کردند که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که آنکارا آن را غیرقانونی اعلام کرده‌است،  انفجاری در منطقه هانی استان دیاربکر ترتیب داده‌ است.

دادستان کل کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعضای این سازمان جدایی‌طلب تروریستی (پ.ک.ک) در تاریخ ۱۱ آوریل یک خودروی بمب‌گذاری‌شده  را در نزدیکی ژاندارمری و ساختمان پاسگاه نظامی در منطقه هانی استان دیاربکر رها کردند. در نتیجه این حادثه یکی از نظامیان ما کشته شد و ۳۹ نفر مجروح شدند. شش نفر از اعضای خانواده نظامیان و دو غیرنظامی نیز آسیب دیده‌اند.»

جنوب شرق ترکیه تحت سلطه جمعیت کرد است و حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) حضور قدرتمندی در این منطقه دارد. در اوایل سال جاری انفجارهای زیادی در ترکیه اتفاق افتاد که  آنکارا مسئولیت این حوادث را بر عهده این حزب می‌داند.

در ماه نوامبر برقراری حکومت نظامی، خشونت میان شبه‌نظامیان و نیروهای نظامی ترکیه را افزایش داد.

به گفته دادستان ترکیه در ماه مارس آنکارا به دنبال کشته شدن ۳۰۰ شبه نظامی پ.ک.ک، پایان عملیات در سطح وسیع را اعلام کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز