خبرگزاری کار ایران

موسکو:

تماس‌های روسیه-آمریکا به کاهش موارد نقض آتش‌بس در سوریه کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۹۸۲

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز-سه‌شنبه- گفت: روابط نظامی میان امریکا و روسیه ثابت می‌کند که تعداد موارد نقض آتش‌بس در سوریه کاهش یافته‌است و تنها گروه‌های تروریست‌ فعال و ناقض این امر هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی ریابکف» در جمع خبرنگاران گفت که با توافق‌های جدی که وزارت دفاع روسیه داشته‌ است، کاملا مسئولانه و پاسخگو در راستای رژیم ترک مخاصمه گام برمی‌داریم و برای روابطی که ارتش مسئول اجرای آنها است، تلاش می‌کنیم. همانطور که نمایندگان دیگر سازمان‌های روسیه و آمریکا نیز مسلماً کاهش موارد نقض آتش‌بس را تایید کرده‌اند.

روز گذشته مقام‌های روس اعلام کرده بودند که آتش‌بس در سراسر سوریه برقرار است.

بنا بر اعلام ارتش روسیه، با این‌وجود، گروه تروریستی «جبهه النصره »، به منظور اقدام برای حملات گسترده، ۱۰هزار شبه‌نظامی را در اطراف شهر حلب سوریه مستقر کرده‌ است.

به گفته «سرگئی رودسکوی» فرمانده ارتش روسیه، مسکو از واشنگتن خواسته‌ است که از تجمع شبه‌نظامیان در اطراف حلب جلوگیری کند.

  آتش‌بس در سراسر سوریه، با میانجی‌گری آمریکا و روسیه در تاریخ ۲۷ فوریه برقرارشد و مورد حمایت دمشق و ده‌ها گروه معارض قرار گرفت. اما  تروریست‌های  داعش و جبهه النصره  شامل این توافق نبودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز