خبرگزاری کار ایران

۴ نظامی ارتش ترکیه در حمله پ‌ک‌ک کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۳۲

درنتیجه حملات شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در استان‌های جنوب شرقی ترکیه، چهار نفر از اعضای نیروی مسلح ترکیه کشته و ۹ نفر نیز مجروح شدند.

به  گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز سه‌شنبه ستاد فرماندهی ارتش اعلام کرده بود که پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان دیاربکر، دو نظامی کشته و ۳۸ نفر مجروح شدند.  به گفته فرماندهی ارتش، طی روزهای گذشته در میان کردها نیز ۳۰ شبه‌نظامی پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.

ستاد فرماندهی در بیانیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در طول عملیات علیه اعضای پ‌ک‌ک در شهر «نصیبین» در استان «ماردین»، یک نفر از نیروهای ما کشته و چهار نفر نیز مجروح شدند که وضعیت جسمی یکی از آنها وخیم است. در «سیرناک»  نیز سه نفر از نیروهای ما مجروح شدند و یک نفر در حال مرگ در بیمارستان بستری است.  در «یوکسوا» در  استان «هکاری» نیز یک نفر در انفجار کشته شد در حالی که چهار نفر مجروح و در بیمارستان بستری شدند.

تنش میان آنکارا و کردهای ترکیه در ماه جولای سال ۲۰۱۵ تشدید شد. این درگیری میان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) -سازمان استقلال‌طلب کرد که توسط آنکارا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود-  با نیروهای مسلح ترکیه همچنان ادامه دارد.

«افکان علا»، وزیر کشور ترکیه در تاریخ ۲۰ مارس در هفت منطقه جنوب شرق ترکیه که شامل شهر سیرناک نیز می‌شود، حکومت نظامی اعلام کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز مدعی است که  بیش از پنج هزارنفر از شبه‌نظامیان کرد طی عملیاتی که از اواسط دسامبر آغاز شد، کشته شده‌اند. مقام‌های حامی کردها معتقدند این آمار شامل صدها فرد غیرنظامی نیز می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز