خبرگزاری کار ایران

ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های غزه و کرانه باختری زخمی شدند

در جریان درگیری‌های فلسطینیان با صهیونیست‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه، ده‌ها فلسطینی زخمی شده و عده زیادی هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست روز جمعه تظاهرات هفتگی فلسطینیان در روستای «بلعین» واقع در غرب رام‌الله را سرکوب کرده و به سمت آن‌ها گلوله و گاز اشک‌آور شلیک کردند که در نتیجه آن شمار زیادی از فلسطینیان از جمله چندین کودک بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

علاوه بر این، ده‌ها هکتار از اراضی فلسطینیان در منطقه «شعب الهوی» در غرب بلعین در نتیجه شلیک گاز اشک‌آور دچار آتش سوزی شده و خسارت‌های زیادی به کشاورزان فلسطینی در این منطقه وارد شد.

تظاهرات‌کنندگان فلسطینی بیست و هشتمین سالروز شهادت «ابو جهاد» از فرماندهان مقاومت و هفتمین سالروز شهادت «باسم ابو رحمه» از ساکنان این روستا را گرامی داشتند.

از سوی دیگر، در درگیری‌های روستای پیامبر صالح (ع) در غرب شهر رام‌الله نیز عده‌ای زخمی شده و شمار زیادی هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

جوانان فلسطینی هم با پرتاب سنگ با نظامیان رژیم صهیونیستی مقابله کردند.

ورودی اردوگاه «جلزون» در شمال شهر رام الله نیز صحنه درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی روزجمعه تظاهرات هفتگی فلسطینیان در روستای «کفر قدوم» را نیز سرکوب کردند که طی آن ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

نظامیان صهیونیست با استفاده از گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در این منطقه کردند.

در همین راستا، منابع محلی اعلام کردند که در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به منطقه‌ای در نزدیکی نابلس چندین فلسطینی زخمی شدند.

«یوسف دیریه» فعال فلسطینی عنوان کرد که گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان و خودروهای آنها حمله و چندین نفر را زخمی و خسارت‌های زیادی هم به خودروهای فلسطینیان وارد کردند.

مجروحان به منظور مداوا به بیمارستان دولتی «رفیدیا» در نابلس انتقال داده شدند.

عصر جمعه نیز درگیری‌هایی هم در منطقه کوه «قنیطره» در شهرک «فوریک» و چندین منطقه دیگر در اطراف نابلس به وقوع پیوست که طی آن دو جوان فلسطینی زخمی شدند.

در روستای «برقه» واقع در شمال نابلس نیز ۶ فلسطینی در درگیری با اشغالگران صهیونیست زخمی شدند.

از طرف دیگر، در درگیری‌های امروز فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در چندین منطقه در نوار غزه نیز چندین فلسطینی زخمی شده و عده‌ای هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

مجروحان به منظور مداوا به بیمارستان «شهدای دیر البلح» انتقال داده شدند.

این در حالی است که ده‌ها جوان فلسطینی روز جمعه به منظور شرکت در راهپیمای مسالمت‌آمیز در شرق اردوگاه البریج در این منطقه تجمع کرده بودند.

تک تیراندازان رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله به سمت فلسطینیان از پایگاه نظامی «ابو حسنیه» اقدام به سرکوب آن‌ها کردند.

 

کد خبر : ۳۶۱۸۳۵