خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت آزمایش موشکی ناموفق کره‌شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که پرتاب ناموفق موشک بالستیک کره‌شمالی، به منزله نقض قطعنامه‌های این شورا است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه پرتاب ناموفق موشک بالستیک کره‌شمالی را محکوم کرد و هشدار داد که این «نقض آشکار» قطعنامه سازمان ملل است و شورای امنیت می‌تواند اقدام‌های تنبیهی بیشتری را علیه پیونگ‌یانگ اعمال کند.

کار‌شناسان بر این باورند که کره‌شمالی روز جمعه در اعتراض به تحریم‌های سازمان ملل، اقدام به پرتاب این موشک بالستیک میان‌برد کرده‌ است.

این شورا با اشاره به نام مقام‌های کره‌شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، «اعضای شورای امنیت شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی در تاریخ ۱۵ آوریل را به‌شدت محکوم کرده‌اند.»

در این بیانیه آمده است: «هرچند پرتاب موشک بالستیک ناموفق بود، اما این تلاش به منزله نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تلقی می‌شود.»

پرتاب این موشک در «روز خورشید» کره‌شمالی که نشانه روز تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار این کشور است، در حالی صورت‌ گرفت که چهارمین آزمایش هسته‌ای این کشور در ماه ژانویه و پرتاب یک راکت دور برد در ماه فوریه به اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد منجر شده‌ بود.

شورای امنیت اعلام کرد که «تحریم‌ها علیه کره‌شمالی تازمان نظارت از نزدیک بر وضعیت و اقدام‌های بیشتر در راستای مسیری که از پیش تعیین شده بود، ادامه خواهد داشت.»

 

کد خبر : ۳۶۱۸۶۲