خبرگزاری کار ایران

۴ اندونزیایی توسط دزدان دریایی ربوده شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۰۱۶

دزدان دریایی در آب‌های مرزی مالزی و فیلیپین، چهار نفر از خدمه کشتی یدک‌کش اندونزی را ربودند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه اندونزی امروز -شنبه- اعلام کرد که در جریان تلاش برای ربودن یک کشتی یدک‌کش و یدک آن در آب‌های مرزی مالزی و فیلیپین، چهار اندونزیایی دزدیده شدند و یک نفر دیگر نیز هدف تیراندازی قرار گرفت.

بنا بر اعلام وزارت خارجه اندونزی، فردی که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود و پنج خدمه دیگر موفق به فرار شدند و  در مالزی به پلیس دریایی کشور متبوع خود تحویل داده شدند.

این حمله عصر روز جمعه زمانی که آن‌ها از «کبو» در فیلیپین مرکزی به سمت «تاراکان» در جزیره «بورنئو» در اندونزی در حال حرکت بودند، اتفاق افتاد.

مجروحان اندونزیایی در شرایط مناسبی به سر می‌برند.

این حادثه پس از ربودن ۱۰ خدمه یک یدک‌کش اندونزی و کشتی یدک آن در منطقه مرزی میان اندونزی و فیلیپین‌جنوبی در ماه مارس اتفاق افتاد.

در این مورد، صاحب یدک‌کش تماس‌های تلفنی که ظاهرا از سوی گروه شبه نظامی «ابو سیاف» و به منظور باج گیری صورت گرفته بود، دریافت کرد.

مقام‌های مسئول بر این باورند که ۱۰ اندونزیایی در جنوب فیلیپین اسیر هستند.

ارتش فیلیپین اعلام کرد که نیروهای نظامی در حال نظارت بر مناطقی هستند که احتمال می‌رود قربانیان آدم‌ربایی‌های جدید در ‌آنجا باشند.  از جمله آن‌ها جزیره «جولو» در استان «سولو» است که ستیزه جویان ابو‌سیاف در آن اقدام به گروگان‌گیری می‌کنند.

وزارت خارجه اندونزی اعلام کرد که دولت اقداما‌های برای رسیدگی به وقوع مکرر دزدی دریایی در منطقه انجام داده‌است و کشورهای همسایه را به همکاری برای بهبود امنیت در این مناطق دعوت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز