خبرگزاری کار ایران

طرح ۷ بندی رئیس‌جمهوری عراق برای حل بحران پارلمان

رئیس جمهوری عراق ضمن ارائه طرح ابتکاری هفت بندی برای حل بحران ایجاد شده در پارلمان این کشور، نمایندگان پارلمان را برای برگزاری نشستی در بعدازظهر امروز فراخوانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شفق‌نیوز، «خالد شوانی» سخنگوی ریاست‌جمهوری عراق اعلام کرد، «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری این کشور از تمامی نمایندگان عراق خواسته است که در نشست ساعت دو بعدازظهر امروز (به وقت محلی) پارلمان حضور داشته باشند تا پیامدهای وضعیت کنونی پارلمان بررسی شود.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری عراق یک طرح ابتکاری هفت بندی برای حل بحران ایجاد شده در پارلمان، ارائه داده است که همچنین بر برگزاری نشست فوق‌العاده بر اساس بند ۵۸ قانون اساسی عراق تصریح می‌کند.

معصوم همچنین خواستار برگزاری نشست فراگیر پارلمان بر اساس ماده ۱۱ قانون اساسی شده است که طبق طرح ابتکاری‌اش، اعضای هیأت رئیسه پارلمان نیز در صفوف نمایندگان خواهند نشست و به «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان اجازه داده می‌شود تا دیدگاه خود را درباره بحران جاری در کشور ارائه کرده و مسئله برکناری اعضای هیأت رئیسه را مطرح کند و سپس نمایندگان درباره آن رای دهند.

در صورت اصرار نمایندگان پارلمان بر ضرورت برکناری اعضای هیات رئیسه، باید هیات جدیدی انتخاب شوند در غیر این‌صورت هیات رئیسه به کار خود ادامه خواهد داد.

 

کد خبر : ۳۶۳۰۸۳