خبرگزاری کار ایران

به‌رغم آغاز مذاکرات در کویت؛

ائتلاف سعودی آتش‌بس در یمن را نقض می‌کند

مذاکرات درباره صلح یمن در حالی از پنجشنبه در کویت آغاز شده است که جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنان به حملات خود علیه این کشور جنگ‌زده ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، نیروهای ائتلاف سعودی، به‌رغم تعهد بر پایبندی به آتش‌بس در یمن با شروع مذاکرات صلح در کویت، به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می‌دهند. 

منابع یمنی، امروز اعلام کردند، جنگنده‌های ائتلاف، طی شبانه‌روز گذشته با به پرواز در آمدن در آسمان «صنعا» و استا‌ن‌های «مأرب»، «الحدیده»، «البیضا»، «صعده» و «حجه»، آتش‌بسی را که از روز دوشنبه-یازدهم آوریل- آغاز شده است، نقض کردند.

براین اساس، جنگنده‌های ائتلاف، رزو گذشته-پنجشنبه- در 4 نوبت منازل مسکونی در مناطق «ثبات» و «ضبوعه» در شهر «نهم» در شمال شرق استان صنعا را بمباران کردند.

آخرین اخبار از تحولات میدانی در استان «الجوف» حاکی از آن است که ارتش و کمیته‌های مردمی (وابسته به انصارالله) حمله مزدوران سعودی به کوه‌های «صبرین» را دفع کردند.

این حملات در حالی تشدید شده است که «هیات صنعا» در نخستین جلسه خود با «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده سازمان ملل، که در کویت و پشت درهای بسته برگزار شد، تثبیت آتش‌بس را پیش‌شرط هرگونه گفت‌وگو اعلام کرده بود.

کد خبر : ۳۶۳۷۹۴