خبرگزاری کار ایران

اعتصاب روزنامه‌نگاران یونان تا ۲۷ آوریل تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۰۱۴

روزنامه‌نگاران یونان تصمیم گرفتند اعتصاب خود را در اعتراض به طرح پیشنهادی دولت برای اصلاح نظام بازنشستگی برای چهار روز دیگر تمدید کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه فدراسیون روزنامه‌نگاران یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روزنامه‌نگاران این کشور تصمیم گرفته‌اند اعتصاب خود را در اعتراض به طرح پیشنهادی دولت برای اصلاح نظام بازنشستگی تا تاریخ بیست و هفتم ماه آوریل تمدید کنند.

روزنامه‌نگاران اعتصاب ۴۸ ساعته خود را از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز کردند. اعتراض آن‌ها شامل طرح اصلاحی برای تحقق مطالبات وام‌دهندگان‌بین المللی به این کشور، ٰ‌تاکید بر لزوم بسیج فوری علیه مداخله در رفاه اجتماعی، حقوق بازنشستگی و حمایت از صندوق‌های بیمه می‌شود.

بیانیه منتشر شده در روز جمعه حاکی از آن است که هیئت رئیسه اتحادیه روزنامه‌نگاران «پان هلنیک» و فدراسیون کارکنان رسانه‌های جمعی و مطبوعات پان‌هلنیک تصمیم دارند به اعتصاب خود در تمامی رسانه‌ها (مجلات، روزنامه‌ها، نشریات، رسانه‌های آنلاین، خصوصی و عمومی، هیئت دبیران اطلاعات و ارتباطات – دبیران کل رسانه‌های جمعی، آژانس‌های مطبوعاتی و خبرگزاری‌های یونان و اطراف آن) از ۶ صبح روز یکشنبه ۲۴ آوریل تا ۶ صبح روز چهارشنبه ۲۷ آوریل ادامه دهند. بعد از آن درباره اقدام دیگری تصمیم خواهند گرفت.

در روز ۲۱ آوریل، ‌ «جورجیوس کاتروگالوس» وزیر کار یونان، گفت، آتن و وام‌دهندگان به آن، درباره جزئیات طرح پیشنهادی در بسته‌ای که روزهای آتی به پارلمان ارائه می‌شود، موافقت کرده‌اند.

اقتصاد یونان به دلیل بدهی‌های چند میلیارد یورویی این کشور پس از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸،  برای چندین سال پس از این بحران مالی،  به شدت تضعیف شد.

طلبکارهای بین‌المللی یونان، تابستان گذشته توافقنامه‌ای با یونان امضا کردند که به دنبال آن اعطای سومین بسته کمک مالی به این کشور به ارزش حدود ۸۶ میلیارد یورو (معادل ۹۷ و سه دهم درصد میلیارد دلار) تصویب شد. قرار است این کمک مالی در ازای طرح اصلاحات اقتصاد ریاضتی مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگی و افزایش مالیات پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز