خبرگزاری کار ایران

پادشاه اسپانیا:

احزاب باید برای اجتناب از انتخابات مجدد با یکدیگر مذاکره کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۲۶۴

تلاش رهبران احزاب اسپانیا برای تشکیل دولت تا کنون بی فایده بوده است. برای اجتناب از انتخابات مجدد احزاب باید به توافق برسند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، پادشاه اسپانیا امروز –سه شنبه- به تلاش چهارماهه برای یافتن نامزدی که قادر به تشکیل دولت باشد، پایان می‌دهد. مذاکرات دو روزه با رهبران احزاب سیاسی به نتیجه نرسیده و انتخابات مجدد محتمل است.

«فیلیپه ششم» پادشاه اسپانیا، در دیدار با رهبران چهار حزب حاضر در انتخابات دسامبر که با موفقیت «ماریانو راخوی » نخست وزیر از حزب مردم پایان یافت، دیدار کرد . پادشاه بعداً پارلمان را از  وجود نامزدی که دولت تشکیل دهد و  یا انتخاباتی که باید برگزار شود، مطلع خواهد کرد.

راخوی، رهبر حزب پیروز در انتخابات و «پدرو سانچز» رهبر حزب سوسیالیست- که در انتخابات مقام دوم را کسب کرد- پس از رای‌گیری ۲۰ دسامبر ، قادر به جلب حمایت کافی در میان ۳۵۰ کرسی مجلس برای تشکیل دولت نبوده‌اند.

پس از انتخابات، دولت جدید باید تا دوم ماه می تشکیل گردد  و اگرنه انتخابات جدید تا ۲۶ جون برگزار خواهد شد.

پادشاه گفت که فکر می‌کند  انتخابات جدیداجتناب ناپذیر باشد.

در اولین جلسه بعد از انتخابات، راخوی به پادشاه فیلیپه گفت که با وجود داشتن بیشترین کرسی مجلس- ۱۲۳ کرسی- او هنوز در موقعیتی برای معرفی نامزد خود نیست چراکه هیچ پشتیبانی از او نمی‌شود.  پادشاه پس از آن از سانچز خواست که تلاش کند.

سانچز رهبر حزب سوسیالیست نیز درصدد توافق  با «کویدانانوس» ، تازه وارد میانه رو - که دارای ۴۰ کرسی در مجلس است- برآمد.  اما قادر به متقاعد کردن حزب جدید چپ افراطی «پودموس»، -که کنترل ۶۹ کرسی را در دست دارد- نشد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بعید به نظر می‌رسد  انتخابات جدید این بن بست را باز کند.  چرا که هیچ حزبی قادر به  جلب حمایت اکثریت نیست. بنابراین، انتخابات مجدد هم منجر به طولانی شدن فلج سیاسی احزاب در تلاش دوباره برای رسیدن به یک توافق می‌شود. اسپانیا  تا کنون هرگز یک دولت ائتلافی نداشته است.

راخوی اصرار دارد که حزب او باید دولت تشکیل دهد. به همین دلیل از سانچز خواسته است که  از یک ائتلاف بی سابقه  میان احزاب اول و دوم این کشور حمایت کند. با این وجود، سوسیالیست ها، هرگونه توافق با راخوی را رد و انکار کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز