خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا:

اجرای توافق روادید با ترکیه، مشروط به رعایت تمامی ضوابط است

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۵۸۸

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعطای امتیاز سفر بدون روادید به ترکیه را منوط به اجرای همه ضوابط و تعهدات توسط این کشور دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، «فدریکا موگرینی»، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت اعطای امتیاز سفر بدون روادید «شنگن» به ترکیه منوط به این است که این کشور تمامی شرایط مورد نیاز را محقق کند.

ترکیه خواستار آن شده است که شهروندانش تا ماه ژوئن مجوز ورود به منطقه بدون روادید شنگن در اتحادیه اروپا را داشته باشند و در ازای آن متعهد شده است که مهاجران غیرقانونی را از اروپا بازگرداند.

اما اتحادیه اروپا اصرار دارد که ترکیه پیش از آنکه مجوز سفر بدون ویزا را دریافت کند، باید به ۷۲ شرط مقرر در پیمان مهاجران عمل کند. به نظر می‌رسد حدود نیمی از این تعهدات انجام شده است.

موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در  مصاحبه با  رادیو فرانسه گفت : «در اعطای امتیاز سفر بدون روادید، باید تمامی شرایط و ضوابط رعایت شود و این وضعیت شامل همه کشورهایی که درباره سفر بدون روادید برای یک دوره محدود  با آنها مذاکره کرده‌ایم، می‌شود».

این همان مسئله ای است که با گرجستان، اوکراین و کوزوو هم داشته‌ایم. در اجرای این مهم،  باید ضوابط فنی بسیار سختگیرانه‌ای به  منظور راستی‌آزمایی اعمال شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز