خبرگزاری کار ایران

۲ مرد انگلیسی متهم به حمایت مالی از مظنونان حملات پاریس شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۳۶۱

دو مرد انگلیسی، به پرداخت پول به مظنون حملات تروریستی در پاریس و بروکسل متهم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، دو شهروند انگلیسی ساکن «بیرمنگام» در دادگاه به پرداخت سه هزار یورو به «محمد ابرینی» -فردی که گفته می‌شود مرتکب حملات تروریستی در پاریس و بروکسل شده است- متهم شدند.

دادستان‌های انگلیس اعلام کردند، ابرینی که در تصاویر منتشر شده، در طول بمب‌گذاری ماه مارس در فرودگاه بروکسل کلاه به سر داشته، برای این مقاصد تروریستی پول نقد دریافت کرده است.

ادعای اتهام این شهروندان انگلیسی -که با حملات نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس که ۱۳۰ نفر کشته برجای گذاشت و حملات بروکسل در اوایل سال جاری در ارتباط بوده‌اند - در طول اولین جلسه دادگاه مطرح شد.

«محمد علی احمد» و  «زکریا ابوفصیل»  هر دو ۲۶ ساله و از اهالی «اسمال هلت»  (در جنوب شرقی بیرمنگام) هستند که روز جمعه در دادگاهی در «وست مینستر» لندن مورد محاکمه قرار گرفتند.

جرم مربوط به ابرینی در سال ۲۰۱۵  اتفاق افتاد و این دو نفر متهم به پرداخت پول نقد برای استفاده در اهداف تروریستی هستند.

ابرینی ۳۱ ساله معروف به «مرد کلاه به سر» در دو بمب‌گذاری مرگبار دست داشته است. وی در تاریخ ۲۲ مارس، مرتکب انفجار انتحاری در فرودگاه بروکسل شد. این اقدام پس از حمله به ایستگاه متروی «مالبیک» در پایتخت بلژیک صورت گرفت. در اثر این حملات ۳۲ نفر کشته شدند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز