خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

حمله هسته‌ای به «داعش» بعید نیست

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک مصاحبه تلفنی گفت اگرچه مشکل جهان کنونی قدرت تسلیحاتی است اما وی استفاده از سلاح هسته‌ای علیه داعش را بعید نمی‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه روز پنجشنبه گفت اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، از  سلاح‌های هسته‌ای علیه داعش استفاده خواهد کرد. من آخرین نفری هستم که دست به چنین اقدامی می‌زنم اما این بدان معنا نیست که باید کاملا ‍‌این گزینه را کنار گذاشت. وی در مصاحبه خود تاکید کرد که «هرگز » از این گزینه روی میز پرهیز نخواهد کرد.

نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه در پایان مصاحبه تلفنی خود با ان.بی.سی گفت: «این آخرین باری است که من به سلاح‌های هسته‌ای متوسل می‌شوم. امروزه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اقدامی وحشتناک است. امروز بزرگترین مشکلی که جهان دارد، قدرت این سلاح‌هاست نه گرم شدن زمین چنانچه رئیس جمهور ما می‌گوید. مشکل جهان قدرت تسلیحات به ویژه سلاح‌های هسته‌ای است.»

وی در ادامه تصریح کرد :«من برای آخرین بار از این ابزار استفاده می‌کنم. من هم مانند مردم از این کار خشنود نیستم اما هرگز بعید نمی‌دانم که به چنین اقدامی دست بزنم.».

ترامپ افزود: به زودی سخنرانی مشابه این نیز درباره مهاجرت خواهد داشت.

 

 

کد خبر : ۳۶۶۴۲۹