خبرگزاری کار ایران

«تد کروز» از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری کرد

سناتور ایالت تگزاس و یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، کناره‌گیری «تد کروز» از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بعد از اعلام نتایج رای‌گیری مقدماتی در ایالت «ایندیانا» اعلام شد.

«دونالد ترامپ» با کسب بیش از ۵۳ درصد آرا پیروز قاطع این رای‌گیری بود و تد کروز تنها موفق به کسب ۳۶ درصد آرا شد.

تد کروز در سخنرانی خود در در ایندیانا گفت: «ما هرچه از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم. اما رای دهندگان مسیر دیگری را انتخاب کردند و به همین دلیل با قلبی مطمئن ولی با خوش‌بینی نسبت به آینده کشور، ‌ فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف می‌کنیم.»

بر اساس این گزارش، کناره‌گیری تد کروز از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، راه را برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه توسط ترامپ هموار می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در رقابت دموکرات‌ها نیز «برنی سندرز» توانست برنده ایالت ایندیانا شود. با این حال اختلافش چنان با «هیلاری کلینتون» زیاد است که به نظر نمی‌رسد بتواند نامزدی حزب دموکرات را از وزیر خارجه پیشین آمریکا بگیرد.

سندرز در بیانیه‌ای که سه شنبه شب منتشر کرد، نوشت: «کمپین انتخاباتی کلینتون فکر می‌کند رقابت‌ها به پایان رسیده است. آنها اشتباه می‌کنند.»

وی در این بیانیه از کلینتون خواسته تا در روزهای آینده با وی در کالیفرنیا مناظره کند. ایالت کالیفرنیا یکی از آخرین ایالت هایی است که در آن انتخابات درون حزبی برگزار می‌شود و نمایندگان زیادی از آن ایالت انتخاب خواهند شد.

 

 

کد خبر : ۳۶۷۶۷۵