خبرگزاری کار ایران

پوتین و آبه امروز در روسیه دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۲۷۱

نخست‌وزیر ژاپن با سفر به روسیه، صف‌آرایی واشنگتن علیه رئیس‌جمهوری روسیه را برهم زده و سیاست آمریکا برای منزوی کردن مسکو را به چالش می‌کشد.

به گزارش ایلنا به نقل از ژاپن تایمز، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز –جمعه- در راس گروهی هفت نفره برای مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه راهی این کشور شد.

محور اصلی این مذاکرات، موفقیت تلاش‌های کرملین برای پایان دادن به انزوای دو ساله‌ روسیه پس از مناقشه اوکراین است.

هدف از این سفر، تعامل با رئیس‌جمهوری روسیه برای پیشبرد اهداف ژاپن در پایان دادن به مناقشه ارضی جنگ جهانی دوم و مسائلی مانند سوریه است.

با این وجود، پیشبرد جدی در حل‌ و‌ فصل مناقشه بر سر مالکیت مجمع الجزایر چین که یکی از مقاصد آبه از این دیدار است،  برای روسیه از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

 «الکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان در این‌باره گفت: «این دیدار نشان می‌دهد که سیاست منزوی کردن روسیه توسط اوباما شکست خورده است. این دیدار بسیار مهم بوده و دال بر این است که ژاپن نمی‌خواهد همه تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد قرار دهد و همه منافع خود را در گروی اتحاد با آمریکا نمی‌داند.»

آبه متحد کلیدی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه، درخواست اوباما بری دیدار نکردن با پوتین را رد کرده است.

پوتین ماه گذشته میلادی از سفر آبه - که به رغم فشار شرکای آن به ویژه آمریکا صورت گرفته بود- استقبال کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز