خبرگزاری کار ایران

فرستاده سازمان ملل هشدار داد؛

بحران سیاسی عراق به افراط‌گرایان کمک می‌کند

فرستاده ارشد سازمان ملل، درباره سوءاستفاده افراط‌گرایان از بحران سیاسی در عراق هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسوشیتد پرس، فرستاده ارشد سازمان ملل در عراق روز جمعه از رهبران سیاسی و جامعه مدنی خواست که برای حل‌و‌فصل بن بست سیاسی فعلی با یکدیگر همکاری کنند. وی هشدار داد که بحران و هرج‌و‌مرج کنونی تنها منافع افراط‌گرایان داعش را تضمین می‌کند.

 به رغم پیشرفت‌های قابل توجهی که در مبارزه با داعش اتفاق افتاده است، «جان کوبیس» فرستاده ارشد سازمان ملل در عراق، خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که «این دشمن توانمند و مصمم که به طور مداوم تاکتیک‌ها و الگوهای حمله تنظیم می‌کند، هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد». ۵۰ گور دسته جمعی در منطقه‌ای که از داعش بازپس‌گرفته شد، کشف شده است. از جمله ۳ گور در تاریخ ۱۹ آوریل در زمین فوتبالی در «رمادی» پیدا شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه‌های افراط‌گرا از سلاح‌های شیمیایی نیز استفاده می‌کنند.

کوبیس گفت: «دشمنان عراق – که اولین و مهم‌ترین آن‌ها افراط‌گرایان هستند- از بی‌ثباتی سیاسی و فقدان اصلاحات به نفع خود سود می‌برند»

وی افزود یک بحران عمیق سیاسی بغداد و کشور عراق را در خود فروبرده و کار دولت و مجلس را فلج کرده است.  مجموعه پیچیده‌ای ازپیامدهای نظامی، امنیتی، بشردوستانه، اقتصادی و حقوق بشری، چالش‌هایی است که عراق با آن مواجه خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۶۸۴۳۴