خبرگزاری کار ایران

گزارش «الرای الیوم» درباره دلیل برکناری وزیر نفت عربستان

منابع موثق اعلام کردند، «علی النعیمی» پس از آن که در نشست نفتی دوحه مورد اهانت جانشین ولیعهد عربستان سعودی قرار گرفت، از وزارت نفت برکنار شد.

به گزارش ایلنا، منابع آگاه در حوزه نفتی به روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» خبر دادند که علی النعیمی، وزیر نفت برکنار شده سعودی در تاریخ ۱۷ آوریل پس از آن‌که در نشست نفتی دوحه مورد اهانت «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد قرار گرفت، درخواست استعفا کرد.

این منابع تصریح کردند، در حالی‌که النعیمی برای امضای توافق‌نامه تعلیق قیمت‌های نفت آماده می‌شد، محمد بن سلمان طی تماسی تلفنی، از وی و هیات همراهش درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر این نشست را ترک کنند و بلافاصله به ریاض بازگردند. همین اقدام بن‌سلمان، باعث سرافکندگی النعیمی در مقابل همتایان خود در سازمان «اوپک» شده است.

بنا بر اعلام این منابع، النعیمی از طرفداران این توافق و از مخالفان فروش سهام شرکت «آرامکو» که ریاست اجرایی آن را برای چندین سال برعهده دارد، بوده ولی موضع خود را در این‌خصوص اعلام نکرده است.

طبق این گزارش، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، عصر شنبه با صدور حکمی «علی النعیمی» را از وزارت نفت برکنار و «خالد الفالح» را جانشین این وزیر کهنه‌کار کرد

 

.

کد خبر : ۳۶۸۹۳۶