خبرگزاری کار ایران

مقام‌های وزارت خارجه کره جنوبی:

کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسیم

کره جنوبی ، اقدامات کره شمالی به منظور تقویت ظرفیت‌های اتمی را محکوم کرده و آن به عنوان کشوری هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، وزارت خارجه کره جنوبی امروز-سه شنبه- اعلام کرد: کره جنوبی هرگز کره شمالی را به عنوان یک کشور دارای تسلیحات هسته‌ای نمی‌پذیرد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جریان هفتمین کنگره حزب کارگر کره شمالی -که روز دوشنبه به پایان رسید-تاکید کرد که همزمان برای رشد اقتصادی و توسعه هسته‌ای کشورش تلاش می‌‌کند.

 «چو جون-هیک»، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: «دولت ما و جامعه بین‌المللی هرگز کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.»

وی افزود: «ما به اعمال تحریم‌ها و فشار‌ها بر کره شمالی ادامه خواهیم داد. این فشارها، رهبر کره شمالی را از وهم و رویای توسعه هسته‌ای بیدار کرده و آن را به اقدام برای خلع سلاح اتمی ترغیب می‌کند.»

 وی در نشست کابینه گفت: «پارک گوئن-های» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز امروز –سه شنبه- ادعای کره شمالی مبنی بر اینکه کشوری هسته‌ای است و همچنین تلاش آن برای تقویت ظرفیت‌ تسلیحات اتمی را تقبیح و سرزنش کرده است. در کل «سئول» و جامعه بین‌المللی،  کره شمالی را به مثابه یک قدرت هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسند.

کد خبر : ۳۶۹۸۵۴