خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ کرملین:

راه حل سیاسی جایگزین برای سوریه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۲۴۸

سخنگوی کاخ کرملین امروز –سه‌شنبه- گفت: تجربه انقلاب لیبی نشان می‌دهد که هیچ جایگزینی برای حل معضل سیاسی سوریه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، به گفته «دمیتری پسخوف» سخنگوی کاخ کرملین روند صلح در سوریه باید به طور جامع و کامل شامل همه گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی در سراسر قلمروی این کشور باشد.

پسخوف در جمع خبرنگاران گفت: «تجربه‌ای که در لیبی شاهد آن بودیم، به دیگر ملل نیز قابل تعمیم است. این مسئله بار‌ها توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری سوریه مطرح شد. پوتین نیز با اشاره به این تجربیات تاکید کرده است که هیچ راه حل سیاسی جایگزینی در مورد سوریه وجود ندارد».

لیبی از سال ۲۰۱۱، زمانیکه جنگ داخلی در این کشور به سرنگونی«معمر قذافی» رهبر آن انجامید، دچار آشوب و بحران جدی شده است. درگیری‌ها و بی ثباتی ناشی از آن موجب گسترش حضور شبه نظامیان داعش در لیبی شد. گروه تروریستی داعش در روسیه تحریم و ممنوع است. در تاریخ ۳۱ مارس دولت وفاق ملی لیبی باحمایت سازمان ملل آغاز به کار کرد.

سوریه نیز همچون لیبی از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ داخلی بوده است. در تاریخ ۲۷ فوریه آتش‌بس بوسیله روسیه و آمریکا در سراسر این کشور برقرار شد. اما گروه‌های تروریستی مشمول توافق آتش‌بس نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز