خبرگزاری کار ایران

کری:

طرفین جنگ در سوریه چارچوب دوران گذار را تعیین می‌کنند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، تا روز اول اوت قرار است طرفین درگیری‌های سوریه در مورد چارچوبی برای دوران انتقالی قدرت به توافق برسند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه با اعلام اینکه تا روز اول اوت قرار است طرفین درگیری‌های سوریه در مورد چارچوبی برای دوران انتقالی قدرت به توافق برسند، تصریح کرد: این تاریخ یک موعد معین است و ضرب‌الاجل محسوب نمی‌شود.

کری پس از نشست موسوم به «گروه حمایت بین‌المللی از سوریه» ‌در وین با اشاره به این تاریخ افزود اگر پیشرفت چشمگیری در این مدت حاصل شود، تاریخ مذکور جلو کشیده می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: اگر به سازمان ملل اجازه داده نشود کمک‌های ضروری را به نقاط تحت محاصره برساند، ‌از سازمان «برنامه غذای جهان» ‌درخواست می‌شود که به سرعت این کمک‌ها را از طریق هوا به مناطق نیازمند برساند. او زمان آغاز ارسال محموله‌های غذایی و دارو به سوریه را اول ژوئن اعلام کرد.

قدرت‌های جهانی در مذاکرات صلح سوریه در وین، به رغم بدبینی‌ها همچنان در حال تلاش برای یافتن راه‌هایی جهت تداوم آتش بس و رساندن کمک به مناطق تحت محاصره‌اند.

در حالی که نبرد و خشونت‌ها در گوشه‌وکنار سوریه در جریان است آمریکا و روسیه در مورد سرنوشت«بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه، با یکدیگر اختلافات عمیقی دارند.

کد خبر : ۳۷۲۴۳۷