خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

در صورت اثبات ادعای حمایت آنکارا از داعش استعفا می‌دهم

وزیر خارجه ترکیه خطاب به همتای روسی خود، گفت: در صورتی‌که روسیه یک مدرک دال بر کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش، ارائه دهد از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست بین‌المللی حمایت از سوریه در «وین» پایتخت اتریش خطاب به همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» گفت: اگر شما در رابطه با کمک ترکیه به گروه تروریستی داعش تنها یک دلیل و مدرک داشته باشید٬ من حاضرم از سمت خود استعفا دهم.

چاووش‌ اوغلو گفت: لاوروف شما یک دیپلمات جدی و باتجربه در بین ما هستید٬ نباید چنین ادعا‌های بیهوده و بی‌اساسی را باور کنید. رئیس جمهور ترکیه به وضوح اعلام کرد که این خبر بی‌اساس است، من نیز بار دیگر این را تکرار می کنم، حتی اگر یک دلیل مبنی بر همکاری ترکیه با داعش ارائه دهید من حاضرم از سمت خود استعفا دهم، اما گر نتوانستید ادعای خود را ثابت کنید٬ از شما دعوت می‌کنم در بقیه زندگی تان مهمان ما در آنتالیا باشید.

براین اساس، «جان کری» و سرگئی لاروف٬ وزرای خارجه آمریکا و روسیه و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در یک کنفرانس خبری مشترک تصمیمات اتخاذ شده را اعلام کردند.

 

کد خبر : ۳۷۲۴۴۶