خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

داعش مسئول تحقق اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان است

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سردار بزرگ مقاومت شهید «مصطفی بدرالدین» سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رهبر مقاومت اسلامی در آغاز سخنان خود تاکید کرد: سید مصطفی از نخستین لحظات و ساعات پیدایش  مقاومت، از مردان بزرگ آن بود و از اولین مجروحان مقاومت در نبرد علیه اشغالگران اسراییلی به شمار می‌آمد. شهید مصطفی برای توسعه توانمندی مقاومت در سطوح کیفی و کمی تا پیروزی سال ۲۰۰۰ میلادی کوشید و پس از بحران سوریه، مسئولیت اداره واحدهای نظامی و امنیتی مقاومت در سوریه را عهده دار شد. بعد از شهادت حاج عماد مغنیه، بدرالدین مسئولیت دیگری را بر عهده گرفت و از مهمترین دستاوردهای این دوران می‌توان به کشف شبکه‌های جاسوسی اشاره کرد. مصطفی در متلاشی کردن شبکه تروریسم در لبنان مشارکت کرد و تلاش‌هایی را که دستگاه‌های امنیتی لبنان در متلاشی کردن این شبکه‌ها انجام داده بودند، تکمیل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هنگامی که حزب الله تصمیم گرفت وارد سوریه شود، مصطفی مسئولیت و رهبری یگان‌های حزب‌الله را در آنجا بر عهده  گرفت و به لطف تلاش‌های او، مقاومت به افتخار تحقق دستاوردها و جلوگیری از سقوط سوریه نائل شد.

به گفته دبیرکل حزب الله، سید مصطفی بر رفتن به سوریه و به عهده گرفتن مسئولیت در آنجا اصرار داشت و همراه با دیگر فرماندهان، شهدا و مجروحان مقاومت، سهم بسزایی در جلوگیری از سقوط سوریه ایفا کرد. بدین ترتیب ما اکنون در برابر مردی از مردان بزرگ مقاومت و مغز متفکر و یکی از بنیانگذاران آن قرار داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: حتی دشمن صهیونیستی کینه توز در حق ما انصاف را رعایت کرد، اما کشورهای عربی به آمریکا و اسرائیل و اسرائیلی‌ها بیشتر از خود اسرائیلی‌ها خدمت کردند.

وی گفت: ما ۳۴ سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای مدعی عربیت، در صداقت ما تشکیک کردند.

نصرالله ادامه داد: ما تحقیق و بررسی کردیم و هیچ نشانه‌ای دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی بر ترور شهید بدرالدین وجود ندارد. هر چند ما اسرائیل را تبرئه نمی‌کنیم اما ما حتی دشمنان را متهم نمی‌کنیم و جنگ روانی ما با تمام جهان تفاوت دارد و در جنگ روانی هم دروغ نمی‌گوییم.

 نصرالله افزود: مدعیان عربیت برای خدمت به آمریکا و اسراییل، همه را علیه ما تحریک کردند و همچنان این کار را در لبنان و خارج آن انجام می دهند.

رهبر مقاومت اسلامی تاکید کرد: ما برای پاسخ دادن به حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی در قنیطره آمادگی کامل داشتیم و به اسرائیل هشدار دادیم که از کشتن مجاهدان  ما دست بردارد که در غیر این صورت واکنش‌های سخت و پاسخ مستقیم خواهیم داد.

نصرالله خطاب به اشغالگران و سران مرتجع عرب گفت: ای صهیونیست‌ها و ای مدعیان عربیت! اگر دست به سوی به مجاهدان ما دراز کنید، پاسخ ما حتی خارج ا زمرزهای شبعا، بسیار سنگین خواهد بود.

 دبیرکل حزب الله سپس به نفاق و ریای سران عربستان در سوریه اشاره کرد و گفت: گناه سوریه آن است که مقاومت فلسطین و لبنان را حمایت می‌کند و عربستان، زشت‌ترین نوع نفاق و ریا را در سوریه به نمایش گذاشته است. آیا در عربستان، کسی جرأت دارد دهانش را باز کند؟ آیا عربستان که در سوریه از قانون اساسی و انتخابات و تعدد احزاب دم می‌زند، در تاریخ خود حتی یک انتخابات و یک حزب به خود دیده است؟

به گفته نصرالله، گروه‌های تروریستی اعم از داعش و النصره و غیره همه دارای یک ماهیت واحد هستند و برای از بین بردن همه مذاهب اسلامی تلاش می‌کنند. داعش، النصره و دیگر گروههای تروریستی همگی برای از بین بردن جوامع اسلامی حتی در کشورهای سنی‌ها مانند مصر، لیبی و نیجریه اماده هستند و داعش مسئول تحقق اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان است، اما شیران مجاهد در سوریه هیچ‌گاه به تروریست‌ها اجازه نخواهند داد تا در این خاک پاک حضور یابند.

 

 

کد خبر : ۳۷۳۰۶۷