خبرگزاری کار ایران

العبادی:

اغتشاش و ناآرامی به نفع عراق نیست

نخست‌وزیر عراق در واکنش به حمله معترضان هوادار جریان «صدر» به منطقه امنیتی «سبز» در بغداد، تأکید کرد، ایجاد اغتشاش و ناآرامی به نغع ملت و کشور نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به دنبال تحولات عصر جمعه در پایتخت، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «دستاوردهایی که در میدان رویارویی و نیز پیشرفت‌هایی که در عرصه اقتصادی حاصل شده، مورد تقدیر و احترام شهروندان و جهان از عراق و عراقی‌هایی شده است که حرکت دولت در مسیر صحیح را نظاره می‌کنند.»

العبادی گفت: «دولت تمام تلاش خود را برای عبور از چالش‌های دشوار و انجام اصلاحات فراگیر انجام خواهد داد.»

وی افزود: «فرزندان ملت باید در تعامل با کسانی که تلاش می‌کنند از طریق ایجاد آشوب اهداف‌شان را محقق کنند، هشیار و محتاط باشند.»

نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت: «من از فرزندان ملت و جریان‌های سیاسی می‌خواهم در برابر توطئه‌گران حزب بعث که با تروریست‌های داعشی و آشوب‌گران هم‌پیمان شده‌اند، از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند.»

وی متذکر شد: «ایجاد اغتشاش و ناآرامی به نفع دولت و کشور نیست. باید تلاش‌های‌‌مان به حمایت از رزمندگان قهرمان‌مان برای کسب پیروزی نهایی و نیز کنار گذاشتن اختلاف‌های سیاسی متمرکز شود.»

طبق این گزارش، تظاهرات کنندگان هوادار جریان «صدر»، روز گذشته وارد منطقه امنیتی «سبز» و ساختمان مجلس نمایندگان شدند. در این میان، نیروهای امنیتی با اتخاذ تدابیری شدید، به سرکوب معترضان اقدام کردند.

کد خبر : ۳۷۳۰۷۵